امضاء الکترونیکی جهت شرکتهای حمل و نقل
باسلام
به اطلاع می رساند پیرو اطلاع رسانی های قبلی در خصوص نصب و راه اندازی توکن به آگاهی می رساند ، با عنایت به آخرین اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، استفاده از توکن جهت صدور بارنامه از امروز شنبه مورخ 99/09/15 الزامی خواهد بود .
حل مشکل توکن نرم افزار K3
دانلود Microsoft .NET Framework 4.5
برای اتصال توکن به سیستم
ابتدای از سمت راست برنامه، روی جداول سیستم کلیک کنید سپس قسمت مسئول حمل رو بیاورید . حال می بایست کسی که مسئول حمل تعریف شده رو روی آن کلیک نمایید و از قسمت پایین دکمه ویرایش رو بزنید . سپس از قسمت بالا مقابل امضاء دیجیتال ، عکس زردرنگ رو بزنید منتظر باشید تا سیستم توکن رو بخواند . حال دکمه ذخیره رو بزنید و می توانید کدرهگیری بارنامه رو بگیرید.
توجه: در هنگام گرفتن کدرهگیری ، سیستم از شما رمز توکن رو می خواهد
توجه: در قسمت مسئول حمل حتما می بایست امضاء دیجیتال رو انتخاب نمایید
توجه: موقع دریافت کدرهگیری می بایست توکن به سیستم وصل باشد
باسلام
به منظور حذف اسناد کاغذی از این پس اطلاعات ارسال شده برای سازمان راهداری باید با استفاده از امضای الکترونیکی امضا شود. برای این منظور نمایندگان شرکت های حمل و نقل باید گواهی امضای الکترونیکی شخص حقیقی وابسته به غیر دولت دریافت نمایند.
جهت دریافت گواهی امضای الکترونیکی به سایت www.gica.ir مراجعه نمایید از قسمت ثبت نام غیر حضوری گواهی الکترونیکی، بر اساس فایل راهنما اقدام به ثبت نام و تقاضای گواهی الکترونیکی نمایید. در پایان یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد با این کد به نزدیکترین دفتر ثبت نام (دفاتر منتخب اسناد رسمی، دفاتر منتخب پیشخوان دولت که در سایت www.gica.ir معرفی شده اند) مراجعه کرده تا پس از احراز هویت گواهی امضای الکترونیکی خود را دریافت نمایید.
در صورت سوال و ابهام با شماره ذیل تماس حاصل نمایید.
📞٠٢١٧٥٤٩٢٠٠٠ داخلی 1
دانلود فایل راهنمای ثبت نام اینترنتی گواهی امضا الکترونیکی
گواهی امضای الکترونیکی
در صورت سوال و ابهام با شماره ذیل تماس حاصل نمایید.
75492000 داخلی 2
با رشد روزافزون تعاملات الکترونیکی، چالش اعتماد به «تعاملات الکترونیکی و صحت اسناد الکترونیکی مبادله شده» بهعنوان چالش جدیدی در این عرصه مطرح است. اعتماد و امنیت در فضای مجازی نیازمند برخورداری از زیرساخت مطمئن و قابلاعتماد است که در نظام قانونی کشورهای بهکارگیرنده پذیرفته شده باشد. امروزه رایجترین و جامعترین زیرساخت اعتماد در فضای مجازی، زیرساخت کلید عمومی (PKI) است.
زیرساخت کلید عمومی (Public Key Infrastructure) به بستر فراهمشده در کشورها جهت بهکارگیری گواهیهای الکترونیکی گفته میشود که شامل مجموعهای از قوانین، سیاستها و دستورالعملها، استانداردها، سختافزارها، نرمافزارها و فرایندهاست. مزایای استفاده از گواهی الکترونیکی در تعاملات الکترونیکی: «اطمینان از دستنخوردگی اسناد مبادله شده»، «اطمینان از هویت شخص ارسالکننده» و «اطمینان از انکارناپذیری تولید سند توسط تولیدکننده آن» است؛ بنابراین PKI (که بستر بهکارگیری و مدیریت گواهیهای الکترونیکی را در یک کشور فراهم میکند) پیشنیاز برقراری تعاملات الکترونیکی مطمئن در میان طرفین داخلی یا بینالمللی است.
امضای الکترونیکی معتبر برای اسناد و مکاتبات الکترونیکی، در برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می شوند.
بر اساس قانون تجارت الکترونیکی هرگاه قانون، وجود امضاء را لازم بداند امضای الکترونیکی مکفی است. اسناد و ادله اثبات دعوی ممکن است به صورت داده پیام بوده و در هیچ محکمه یا اداره دولتی نمیتوان بر اساس قواعد ادله موجود، ارزش اثباتی ((داده پیام)) را صرفاً به دلیل شکل و قالب آن رد کرد.
- گواهی امضای الکترونیکی
این گواهی جهت امضای اسناد و تراکنشهای الکترونیکی و همچنین احراز هویت کاربران مورد استفاده قرار میگیرد.
- توکن: سخت افزاری کوچک است که به درگاه (پورت) USB سیستم رایانه کاربر متصل می شود. گواهی امضای دیجیتال بر روی توکن صادر می گردد، در واقع توکن یک نوع سخت افزار رمزنگاری است.
چگونه گواهی امضای الکترونیکی دریافت کنیم؟
به منظور حذف اسناد کاغذی از این پس اطلاعات ارسال شده برای سازمان راهداری باید با استفاده از امضای الکترونیکی امضا شود. برای این منظور نمایندگان شرکت های حمل و نقل باید گواهی امضای الکترونیکی شخص حقیقی وابسته به غیر دولت دریافت نمایند.
جهت دریافت گواهی امضای الکترونیکی به سایت www.gica.ir مراجعه نمایید از قسمت ثبت نام غیر حضوری گواهی الکترونیکی، بر اساس فایل راهنما اقدام به ثبت نام و تقاضای گواهی الکترونیکی نمایید. در پایان یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد با این کد به نزدیکترین دفتر ثبت نام (دفاتر منتخب اسناد رسمی، دفاتر منتخب پیشخوان دولت که در سایت www.gica.ir معرفی شده اند) مراجعه کرده تا پس از احراز هویت گواهی امضای الکترونیکی خود را دریافت نمایید.
توجه به نکات زیر ضروری است:
- می توانید پیش از مراجعه به دفاتر ثبت نام توکن را خریداری نمایید(از سایتهای فروش اینترنتی معتبر و ...) و یا از دفتر ثبت نام پیشخوان دولت توکن را خریداری نمایید.
- پس از صدور گواهی امضای الکترونیکی و دریافت توکن از دفتر ثبت نام، در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز توکن اقدام نمایید.
- به هیچ عنوان توکن یا رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. با توجه به این که توکن و گواهی الکترونیکی معادل امضای شما میباشد، مسئولیت حقوقی آن کاملاً بر عهده شما میباشد.
- به تعداد کاربران شرکت، شعب و نمایندگی شرکتها میبایست توکن تهیه گردد.
راهنمایی تصویر ثبت درخواست توکن