سایت تخصصی حمل و نقل

پشتبان برنامه صدور بارنامه IEBLS -جهت رفع اشکال برنامه EBL(سبا) میتوانیدباشماره 09191517001 تماس بگیرید

سایت تخصصی حمل و نقل

پشتبان برنامه صدور بارنامه IEBLS -جهت رفع اشکال برنامه EBL(سبا) میتوانیدباشماره 09191517001 تماس بگیرید

پیوندها
آخرین نظرات

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

از اول مهرماه امسالدر گام اول طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش،  همه ناوگان سهمیه پایه دریافت می‌کنند و در سهمیه بعدی، که سهمیه عملکردی است، براساس عملکرد شامل بارنامه، صورت‌وضعیت و راهنامه بین‌المللی CMR به ناوگان سوخت تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه که در جدول جدید، 11 مدل ناوگان برحسب تن درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: مشکل ترددهای یکسر خالی نیز در سیستم جدید رفع می‌شود؛ بدین ترتیب که با ارائه نرم‌افزاری در سیستم صدور بارنامه پیمایش براساس عملکرد به لیتراژ تبدیل می‌شود‌. 


به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرام آدم‌نژاد در این نشست، با اشاره به اینکه از اواخر سال 89 و با آغاز هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه‌بندی گازوئیل نیز آغاز شد‌، خاطرنشان کرد: در گام نخست، سهمیه‌بندی سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای و درون‌شهری اعم از کامیون، اتوبوس و وانت‌بار در 9 بند و براساس تناژ طبقه‌بندی شد و سهمیه‌ها نیز براساس ناوگان‌ اختصاص یافت‌.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 806 هزار دستگاه ناوگان عمومی گازوئیل‌سوز در کشور وجود دارد، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد گازوئیل در بخش حمل‌ونقل عمومی مصرف می‌شود که در همین راستا در 14 بهمن ماه 1393 طبق مصوبه هیئت وزیران، توزیع سوخت براساس پیمایش برای ناوگان عمومی مصوب و مقرر شد ارائه سوخت به ناوگان براساس پیمایش وکنترل و نظارت توسط سامانه ردیاب انجام شود.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ابتدای مهر ماه 95 باید تمامی ناوگان موجود در کشور به این سامانه مجهز شوند‌، خاطرنشان کرد: بر این اساس، مقرر است وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور به عنوان متولیان حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری این سامانه‌های ردیاب را روی 806 هزار دستگاه ناوگان نصب کنند.
آدم‌نژاد در ادامه، با بیان اینکه طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش به صورت آزمایشی از ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال 94 در کشور اجرایی شد، گفت: در همین راستا نیز کارگروهی متشکل از وزارت نفت، وزارت راه، وزارت کشور و ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت تشکیل شد تا میزان مصرف و تخصیص سوخت در کشور را مشخص کنند.
وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در این خصوص گفت: از جمله این مشکلات این بود که باید اطلاعات را به صورت برخط به جایگاه‌های کشور ارسال و کارت‌های سوخت نیز تعویض می‌شد‌، که برخی از این جایگاه‌ها برخط نبودند و یا سیستم پایداری لازم را نداشت و باید کارت‌های سوخت تغییر می‌کرد. ضمن اینکه بسیاری از این 806 هزار دستگاه ناوگان، بارنامه و صورت‌وضعیت نداشتند که از این تعداد تنها ۳۰۰ هزار وسیله‌نقلیه سند حمل به ازای هر سفر می‌گیرند.
وی ادامه داد: همچنین پس از پایش اولیه، موضوع تردد ناوگانی مطرح بود که به صورت توأمان در درون‌شهری و برون‌شهری تردد داشت و این خود نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بود‌، لذا در این راستا کارگروه جلسات متعددی با رانندگان و اتحادیه‌ها تشکیل داد تا بتوانیم به فرآیند مناسبی در زمینه توزیع دست پیدا کنیم.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقرر است از اول مهرماه امسال طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش تغییرات جزئی داشته باشد‌، تصریح کرد: بر این اساس، در گام اول همه ناوگان سهمیه پایه دریافت می‌کنند و در سهمیه بعدی، که سهمیه عملکردی است، براساس عملکرد شامل بارنامه، صورت‌وضعیت و راهنامه بین‌المللی CMR به ناوگان سوخت تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه که در جدول جدید، 11 مدل ناوگان برحسب تن درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: مشکل ترددهای یکسر خالی نیز در سیستم جدید رفع می‌شود؛ بدین ترتیب که با ارائه نرم‌افزاری در سیستم صدور بارنامه پیمایش براساس عملکرد به لیتراژ تبدیل می‌شود‌. 
وی تعداد جایگاه‌های ارائه سوخت گازوئیل در کشور را 2131 باب ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 1856 دستگاه برخط است و تا هفته آینده بر این تعداد افزوده می‌شود‌. ضمن اینکه از اول مرداد ماه، طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش برای تمامی جایگاه‌ها بررسی شد و در نیمه اول شهریور ماه، تمامی داده‌ها مورد پردازش قرار گرفت و بر این اساس تغییر سهمیه‌ها از اول مهرماه انجام می‌شود‌.
آدم‌نژاد همچنین با بیان اینکه سوخت در دو پیمانه و هر 15 روز یکبار به کارت‌ها واریز می‌شود، گفت: در تلاش هستیم فواصل واریز پیمانه‌ها را کاهش داده و به صورت روزانه این کار انجام شود. 
وی با تأکید بر اینکه سهمیه پیمانه به همه ناوگان تعلق می‌گیرد، یادآور شد: برای اختصاص سهمیه دوم و یا همان پیمانه دوم، باید ناوگان در یکی از 1856 جایگاه برخط یکبار سوخت‌گیری کرده باشد‌.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه، با اشاره به سامانه پیامکی 60401411 گفت: رانندگان می‌توانند با ارسال شماره کارت هوشمند خود به این سامانه پیامکی، از میزان پیمایش ماه قبل خود و همچنین میزان سهمیه اختصاص‌یافته مطلع شوند‌. همچنین رانندگان می‌توانند از طریق شماره‌گیری #141*6040* از میزان پیمایش و عملکرد خود آگاه شوند.
وی افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری گازوئیلی همچنین باید با مراجعه به سایت‌های وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و بهیاری‌ها و از طریق سایت www.navganbari.ir ثبت‌نام کنند، چرا که اگر ثبت‌نام انجام نشود سهمیه ناوگان کاهش می‌یابد. دو شماره تلفن 0219711821 و 02166122965 نیز پاسخگوی سؤالات رانندگان درون‌شهری در این زمینه خواهند بود. 
این گزارش حاکی است: رانندگان همچنین می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند یا سایت www.rmto.ir بخش استعلام کارت هوشمند، از میزان پیمایش اعلام شده مطلع شوند.
آدم‌نژاد با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم گفت: در همین راستا به صورت آزمایشی برای ۲۰ هزار خودرو حمل‌ونقل برون‌شهری بانک اطلاعاتی ایجاد شده و در مراحل بعدی مقرر است برای حمل‌ونقل درون‌شهری نیز این کار انجام شود.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص میزان هزینه‌های صرف شده برای اجرای این پروژه نیز گفت: با توجه به اینکه مقدمات اجرایی این کار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است و در این خصوص تنها سامانه‌های موجود به صورت یکپارچه درآمده‌اند، هزینه زیادی صرف نشده است، اما نصب سامانه ردیاب روی 806 هزار ناوگان موجود در کشور هزینه فراوانی دارد، که برای تأمین اعتبارات، مقرر است ارقامی از محل بند «ق» تبصره بودجه اختصاص ‌یابد‌.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی